Report z vandru: Haute Route Pyrenées - I

pátek 8. červenec, 2016

Jsme již pátý den na cestě napříč Pyrenejemi po málo známé trase "Haute Route Pyrenées". Naše pouť nese pracovní název ´od moře k moři´ - začala u Atlantiku a skončí, jak doufáme, ve Středozemí. Jak dlouho tam půjdeme a kolik kilometrů urazíme nevíme. Náš provizorní odhad je 800 km za 40 dní, ale kdo ví?

Cesta je velmi náročná. Nyní putujeme přes Baskické Pyreneje, které jsou velmi divoké a opuštěné. Navigace je obtížná, i přesto, že máme několik mapových podkladů a dvě GPS často bloudíme. Mnohdy ani nechodíme po cestách. Orientaci nám ztěžují také pro Baskicko typické mlhy, hustější, než kdekoli jinde. Ale jsme trpěliví a máme zatím dost sil, a tak s klidem pomalu putujeme dále, vstříc slunci.

Z mého deníku:

1. den - Už na prvním kopci nás stihla bouře a déšť, a tak nouzově bivakujeme v ovčím chlévě. Spíme s ovcemi na hromadě bobků. Jsme rádi, že na nás neprší.
2. den - Odpoledne hustě prší. Putujeme v mlhách, často bloudíme. Spíme v malém španělském městečku na ulici u kostela. Je tu kašna, tak se ráno můžeme umýt.
4. den - v noci jsme spali v koňské stáji, takže jsme nezmokli. Krásný den. Večer nacházíme parádní jeskyni ukrytou hluboko v údolí mezi horami, takže rozděláváme bivak. V noci je krásně vidět Velký vůz.
5. den - Nesmírně dlouhá túra. Na konci etapy nás přivítala turistická chata, první od začátku cesty. Konečně civilizace!

Konec hlášení. Držte nám pěsti!

Dobrovolnictví II.: Úklid v lesích u Holýšova

pondělí 18. duben, 2016

Dobré zprávy pro dnešní den:
Likvidace černé skládky u Holýšova na Plzeňsku dopadla úspěšně. Při dobrovolnické akci se podařilo uklidit osm pytlů odpadků, dvě televize a jednu pneumatiku, a k tomu obnovit studánku a vyčistit les. Svět je zase o kousek čistší.

Dobrovolnictví I.: Zasadili jsme les!

neděle 3. duben, 2016

Ve skupině asi 30 dobrovolníků jsme dnes vysadili asi 3200 smrků a dubů do obecního lesa.
Článek už se připravuje.
Zasadit les je skvělý pocit! :-)

Hledá se společník na trek!

sobota 13. únor, 2016

Hledá se společník na letní přechod Pyrenejí po trase HRP - Haute Route Pyrenées.

Délka: cca 800 km
Čas: 45 denních etap, i s dopravou trek zabere zhruba 7 týdnů
Termín: červenec a srpen 2016
Předpokládaný rozpočet: zhruba 1.500 Euro (= cca 40.000 Kč)

Jedná se o pravděpodobně nejtěžší dálkový trek v Evropě. Noclehy střídavě v horských chatách nebo bivak v přírodě. Váha batohu bude přibližně 17 kg.
Je nutné mít zkušenosti s horským trekováním.
Cesta je mimořádně obtížná, ale také neobyčejně krásná.

Podrobnější mapu najdete zde:

Pár fotek:

V případě zájmu o trek mě kontaktujte na email:
marketa.dobesova@gmail.com

PF 2016

čtvrtek 31. prosinec, 2015

AHOOOOOOOJ!!! :-)

Přeji vám všem šťastný a ve zdraví prožitý nový rok 2016 a v něm mnoho nezapomenutelných zážitků!

FOTO:
Momentka byla pořízena během tříkrálové projížďky po Vltavě s mým kamarádem Štěpánem. Za cíl jsme měli návštěvu pozůstatků Kláštera na ostrově uprostřed Vltavy (Geocaching - GCYH7K). Ač se teplota vzduchu pohybovala kolem nuly, neodradilo nás to od projížďky po řece v nafukovací kanoi. Výsledkem byl opravdu netradiční zážitek, který rozhodně stál za to. ;-)
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace